31 Ocak 2013 Perşembe

Posted by jinson on 23:20 No comments

Yoğurtlu olan her şeye bayılıyorum. Onlardan biri de işte bu! Patates havuç ve yoğurdun mükemmel uyumu:)


Malzemeler
5-6 adet orta boy patates
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 adet havuç
Tereyağ
Kırmızı pul biber
Nane
Tuz
1 kase sarımsaklı yoğurt

Patatesleri soyup ikiye böldükten sonra tencerede haşlayın. Suyun miktarını patateslerin üzerini bir miktar geçecek kadar koyun. Tuzu ekleyin. Haşlandıktan sonra suyunu süzüp püre haline getirin. Sıvıyağı da ekleyip karıştırın. Daha sonra havuçları rendeleyip yağda kızartın. Bundan sonrası size kalmış:) İster bir borcama koyar, isterseniz de bir kalıba koyup şekil verebilirsiniz. Ben püreyi ortası hafif çukur bir kek kalıbına koydum ve kolay çıkması için biraz dolapta beklettim. Daha sonra kalıptan çıkarıp ortasına havucu koydum ve servis yapmadan önce de üzerine sarımsaklı yoğurdu gezdirdim. Son olarak tereyağı kızdırdım ve pul biberi de ekleyerek üzerine döktüm. Ortaya da böyle bir şey çıktı, çok ta güzel oldu:)
Categories: , , ,

0 yorum: