26 Temmuz 2014 Cumartesi

Posted by jinson on 23:14 No comments

Yaz aylarının aranan içecekleri
 İşte ev yapımı konsantre limonata ve vişne suyu yapımı;

Limonata Malzemeleri;
 8 adet limon
3 su bardağı şeker
Ağız tadınıza göre su

Herkes limonatayı farklı yapar. Bir tanıdığımın fikriyle biraz daha pratik bir yolla yaptım:)

Önce limonları iyice yıkadım ve ikiye böldüm. Daha sonra yarım yarım kestiğim limonları katı meyve sıkacağına attım. Bu şekilde kabuğunun da suyu çıkmış oluyor ve lezzeti artıyor. Bütün limonları makinada sıktıktan sonra bir kapta şekerle karıştırdım ve dolaba kaldırdım. Servis yapacağım zaman sulandırıp ikram ettim. Suyu herkesin ağız tadına kalmış ne kadar isterseniz o kadar yoğun koyabilirsiniz. Bu şekilde konsantre limonata yapmış oldum ve içen herkes çok beğendi, siz de deneyin:)

Vişne suyuna gelince; Malzemeler;
1 kg vişne
Üzerine hafif çıkana kadar su
4 su bardağı şeker
Bir adet limonun suyu

Vişneleri tencereye alın ve kısık ateşte kaynatın. Kaynadıktan sonra soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra vişneleri süzün.  Şekeri ve limon suyunu ekledikten sonra tekrar kaynatmaya başlayın. Kıvamı hafif koyulaşana kadar kaynasın. Konsantre vişne suyu hazıırr! Sürahiye koyup soğumaya bırakın ve içeceğiniz zaman istediğiniz miktarda su ile sulandırın. Afiyet şifa olsun;)
 Son bir şey daha! İkram edeceğim zaman bu şekilde buz küpleri yapmıştım vişne suyundan. Her birinin içinde birer vişne var. Sizde dilerseniz böyle bir sunum yapabilirsiniz (:



0 yorum: