21 Haziran 2012 Perşembe

Posted by jinson on 23:13 No comments
Yazın en çok ne ister canımız? Tabi ki dondurmaaa... Sıcak günler için pratik ve lezzetli bir tarif. Beğeneceğinize eminim çünkü benim çok hoşuma gitmişti. Arkadaşımın annesinden aldığım bu tarif tam benlik dedim yediğim zaman. Bu şekilde aldığım tarifleri daha bir güvenerek yapıyorum çünkü önceden tatmış ve yapanın tavsiyelerini almış oluyorum;)
Malzemeler;
2 adet yumurtayı
1 su bardağı toz şekeri
1 paket krem şantiyi ve
İsteğe bağlı miktarda Çileği hazırlıyoruz.
Önce 2 yumurtayla 1 bardak toz şekeri mikserle iyice çırpıyoruz.Ne kadar çok çırpılırsa o kadar iyi. Yumurtaların kabuklarını iyice kırıp öyle çöpe at der hep annem. Annemin bu tavsiyesine uyduktan sonra çok geçmeden hemen krem şantiyi hazırlayıp 10–15 dakika kadar dolapta bekletiyoruz. Krem şantiyi çıkardıktan sonra ilk önce çırptığımız yumurta ve şekere ekliyoruz. 5 dakika da bunları çırptıktan sonra  borcama koyup donması için dondurucuda bekletiyoruz. (Ben bir kısmını ayırıp yarısına kakao ekledim ve iki çeşit yapmış oldum.) İkisini de ayrı kaplara koyup dondurduktan sonra dondurma kaşığıyla kaselere aldım. Çilekleri de biraz şekerle robottan geçirip üzerini süsledim, afiyet olsun;)


0 yorum: