29 Ekim 2012 Pazartesi

Posted by jinson on 22:46 No comments



Kabak tatlısını bilirsiniz. Pek bi lezzetlidir. (en azından bana göreJ) Üzerine ceviz serpilip afiyetle yenir. Bir de mozaik tatlısı vardır ki bol kakaolu bisküvili özellikle çocukların bayıldığı, çoğumuzun severek yediği lezzetlerden biri. Şimdi bi tarif var ki ikisinin harmanlanmış hali diyebiliriz. Hemencecik malzemeleri ve nasıl yaptığımı anlatayım.
Tarifimiz kolay. Kabaklı mozaik tatlısı;
*Kabak (1tane normal boy)
*2-3 paket pötibör bisküvi
*3 su bardağı şeker
*Ceviz ve ya fındık içi

 Önce büyük bir tencereye kabakları kesip koydum. Kabak kesmek her ne kadar zor olsa da benim severek yaptığım bir iştir. Kabağın üzerine 2,5–3 su bardağı şeker ekleyip pişmeye bıraktım. Dilerseniz bunu fırında da yapabilirsiniz. Kabaklarımız yenecek kıvama gelince püre haline getirip içine aldığı kadar pötibör bisküvi ekledim. (2–3 paket yetti) Ceviz veya fındık ufalayıp onu da karışıma koydum. Sıra geldi şekline. İster bir tepsiye alın isterseniz buzdolabı poşetini kesip iyice üzerine yayıp rulo şekli verin. Size kalmış. Ben genelde poşetle şekil veririm güzel de olur. Bu sefer kalıpta yaptım. Kabağın bi kısmını da ezmeden dilim olarak bıraktım ve üzerine ceviz serptim. Karar size ait, afiyet şeker olsun…
Categories: , , ,

0 yorum: