27 Ekim 2012 Cumartesi

Posted by jinson on 12:44 No comments
Bayram için yaptım, şeker niyetine gelen misafirlere ikram ettim:) 

Hemen anlatıym kolay ve lezzetli;
Önce kakaolu kekimi yaptım. Malzemeler;
4 yumurta
1 su  bardağı şeker
1 sb un
1 sb nişasta
1 sb sıvıyağ
Yarım sb süt
Kakao
Kabartma tozu
Vanilya
Yumurtaların beyazıyla şekeri önce çırpıp daha sonra sarısını ve sırayla diğer malzemeleri ekleyip karıştırdım ve dikdörtgen borcamda pişirdim. 
Kek piştikten sonra soğumasını beklerken 3 paket kremayı tencereye aldm. İçine istediğim miktarda bitter çikolatayı kırıp attım ve kısık ateşte çikolatayı karıştıra karıştıra erittm. Daha sonra keki ellerimde ufalayıp çikolatalı kremanın içine yavaş yavaş ekleyip karıştırdım. Daha kolay şekil vermek için dolapta biraz bekletebilirsiniz. Karışım hazır hale geldikten sonra yuvarlayıp şekil verdim ve bazılarını hindistan cevizine bazılarını da yeşil fıstığa buladım. Fıstıkları önce robottan geçirip toz haline getirdim.Bu ölçüden yaklaşık 100 top çıkardım.  Hepsi bittikten sonra dolaba soğumaya bıraktım ve servis yaparken de kürdan kullandım.

0 yorum: