1 Mayıs 2012 Salı

Posted by jinson on 23:12 No comments


Her ne kadar adı kandil simidi de olsa ben kurabiye kalıplarıyla şekil verdiğim için pek simit görünümlü olmayan, yapmaktan zevk aldığım tarif;
Her zaman yaptığım gibi önce malzemelerin hepsini tezgâha dizdim;
*250 gr margarin
*1 çay bardağı çiçek yağı
*1 tatlı kaşığı toz şeker
*6 çorba kaşığı yağurt
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 paket kabartma tozu
*2 tatlı kaşığı mahlep (olmazsa olmaz)
*1 adet yumurta
Aldığı kadar un ve susam
Öncelikle karıştırma kabımıza sıvı yağı, margarini, yoğurdu, mahlebi, toz şekeri, kabartma tozunu ve tuzu ekleyip karıştırdım. Aldığı kadar unu ilave edip parmaklarım yorgunluktan isyan edinceye kadar bi güzel yoğurdum. Yoğurdum ki hamuru güzel olsun değil mi? Başta da dediğim gibi şekil olarak simidi tercih etmedim evet adı kandil simidi ama kalıplarla yapmak daha kolay ve hoş görünüyor. (şekilde olduğu gibi=))
Şekil verdikten sonra yumurta ve susamla ve yahut çörek otuyla süsledim. Yağlanmış tepsiye dizip 180 derece fırında pişmeye bıraktım gitti. Mmmm kokusunu şimdiden alır gibiyim…Haydin mutfağa, kolay gele…

0 yorum: