27 Mayıs 2012 Pazar

Posted by jinson on 21:53 No comments

Geçenlerde uzun zamandır yapmadığım bir lezzet düştü aklıma. Karadenizli bir arkadaşımdan öğrendiğim daha çok kahvaltılarda tercih edilen mıhlama. Ve kalktım bir sabah ailece yapacağımız bir kahvaltı için mıhlamayı hazırlamaya başladım. Önce göz kararı (1–2 kaşık yeterli oluyor) tereyağını tavaya koydum erittim.  Yağın biraz yanmasını bekledikten sonra yine göz kararı suyu üzerine ekledim. Su kaynamaya başlayınca aldığı kadar mısır ununu ilave ettim. Yavaş yavaş kıvamı bulunca yarım kâse yoğurt ekledim. Ne kadar yapacaksanız malzemeleri ona göre çoğaltabilirsiniz. Kıvamı sıvı olmuşsa biraz daha un ekleyebilirsiniz. 1–2 dakika kaynamaya bıraktım. Sonra kaşar peynirini kesip (rendeleyip de koyabilirsiniz) üzerine ekledim ve karıştırmaya başladım. En son tuzunu ilave ettim ve altı kısık olarak yağın mıhlamanın üzerine çıkmasını bekledim. Yağ üzerine çıktı mı iş tamamdır. Kahvaltı için ideal bir lezzet önünüzde demektir. Dikkat; alışkanlık yaparJ  Afiyetle yiyin derim…

Categories: ,

0 yorum: